> To co robię i co lubię: Kurs na serduszko z tektury i papierowe kwiaty

sobota, 7 września 2013

Kurs na serduszko z tektury i papierowe kwiaty

W jednym dniu dwa posty,to u mnie pierwszyzna;)
Obiecałam więc jestem.
Zarówno serduszko jak i kwiatki nie wymagają ani specjalnych materiałów,ani narzędzi,więc zrobić je może każdy.


Serce
W całości możecie zobaczyć je  TUTAJ


Do zrobienia serduszka potrzebny będzie
-karton
-nożyczki,albo nożyk
papier toaletowy bądź ręczniki papierowe
klej 
Zaczynamy od zrobienia szablonu i wycięcia pierwszego serca.
Od pierwszego odrysowujemy następne ,ale przy wycinaniu zmniejszamy je o kilka milimetrów.
Potem od drugiego odrysowujemy trzecie,też zmniejszając je przy wycinaniu.
Tak robimy do momentu uzyskania odpowiedniego dla nas kształtu ,grubości.
Moje serduszko nie jest ,,tłuściutkie"nie ma zaokrąglonego brzuszka,bo takie mi było potrzebne,.
Jeśli dodałabym kilka warstw wyglądałoby inaczej.


Wszystkie warstwy sklejamy


Szykujemy klej z maki lub rozcieńczony klej PVA
i oklejamy papierowym ręcznikiem lub papierem toaletowym



Suszymy na słoneczku,lub w ciepłym miejscu,
Nie radzę suszyć w piecyku;)

Właściwie jest już gotowe.
Można oczywiście je potem dopieścić,wyrównać rowki między warstwami doklejając w tym miejscu więcej warstw papieru.
Po wysuszeniu można delikatnie wyszlifować.


Papierowe kwiaty

-kartka z bloku(ja użyłam zwykłej technicznej)
-farba(moja to zwykła do ścian)
-nożyczki
-klej
-pędzelek 
-papier toaletowy

Robimy szablon kwiatka.
Ja narysowałam sobie sama,odręcznie.
Nie musi być cudnie i równiutko


Szykujemy pojemniczek i mieszamy farbę z wodą
Kolor nie może być intensywny.
Jak widzicie ja nie wymieszałam mikstury dokładnie,ponieważ tymi grudkami mazałam leciutko płatki


Osuszamy na papierze i wycieramy nadmiar farby.
Ważne ,żeby kwiatek nie był w całości pokryty kolorem,a jedynie liźnięty.


Teraz szczypiemy płatki


Układamy na czymś miękkim i trzonkiem od pędzelka wgniatamy,masujemy  środek kwiatka


Mokry papier pięknie poddaje się takiemu zabiegowi i po chwili robi nam się taki kształt



 Do zrobienia kwiatka potrzebne nam będą 3 lub 4 elementy

Teraz środek kwiatka smarujemy klejem i wkładamy kuleczkę z papieru


Formujemy lekko ściskając


W ten sam sposób dorabiamy następne elementy,tylko już nie wkładamy do nich papierowych kulek
Nasadę pierwszego kwiatka smarujemy klejem i nakładamy na drugiego kwiatka




dodajemy trzeci element


Listki wycinałam ręcznie,nawet nie korzystałam z wcześniej zrobionego szablonu.
Postępujemy tak  samo jak z kwiatkami


doklejamy listki


Teraz robimy pączki kwiatowe

Potrzebny na jeden element ,który po wsadzeniu kulki po prostu skręcamy


doklejamy listki


Najmniejszy pączek

Postępujemy tak samo jak wcześniej,czyli lekko moczymy,szczypiemy profilujemy



Oczywiście nie byłabym sobą,gdybym czegoś nie sknociła.
Nie zrobiłam zdjęcia tego maleńkiego pączusia,a że nie wykorzystałam go do serduszka,to mi go gdzieś wcięło i nie mogę Wam pokazać;(

Jak zauważyliście kwiatki są niepozorne a uroku nabierają dopiero jak złączy się je w gałązkę,albo ułoży obok siebie.

Kiedyś zrobiłam romantyczne koszyczki z papierowej wikliny i ozdobiłam taką gałązką .
Możecie je zobaczyć   TUTAJ

I to by było na tyle.
Mam nadzieję,że kursiki zrozumiałe,chociaż to mój debiut jeśli chodzi o kurs kwiatowy.
Nie jestem specjalistką w tej dziedzinie;)
Dzięki,że jesteście :)))

Pozdrawiam;)



















































27 komentarzy:

  1. Dziękuję za świetny kursik, cudne te kwiatuszki, napewno skorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widzisz Ilonko proste jak drut a efekt bombowy.Oby więcej takich fajnych,prostych kursików .Dzięki kochana za czytelne objaśnienia ,bo najpiękniejsze jest to co proste i bez wielkich udziwnień,wystarczy tylko chcieć .A ja mam ogromną chęć zrobić taką gałązkę z kwiatami.Pozdrowionka i całuski wielkie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie,wydaje się bardzo proste :) Bardzo fajny kursik :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniale opisany kurs , buzia mi sie usmiechnela kilka razy do tlusciutkiego serduszka i szczypanych kwiatkow , ktore na dodatek sa cudnie zrobione . Milego dnia zycze :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny pomysł kwiatki są urocze napewno je wykorzystam pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny kursik Ilonko. To serce jest rewelacyjne. Podobają mi się też te kwiatuszki, pozwolę sobie podpatrzyć. Pozdrawiam Cię bardzo ciepło.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pomysł na serduszko świetny, kwiatki śliczne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy ktoś Ci kiedyś mówił że świetne tłumaczysz??? Na pewno skorzystam bo cierpię na straszny brak dodatków do karteczek :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piekne dzięki za kursik, jesteś kochana.

    OdpowiedzUsuń
  10. Kurs super, wszystko zrozumiałe nawet dla takiego laika jak ja :) A serduszko wyszło fantastycznie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak zwykle super kursik i kolejna rzecz wpisana na listę "Do zrobienia" :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzięki za kurs, jest bardzo przydatny ;) Fantastyczny pomysł na wykonanie serduszka, no i te kwiatki ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ilonko, nawet nie przypuszczałam, ze to serducho jest wykonane w tak prosty sposób - efekt końcowy jest rewelacyjny:) I te kwiaty - muszę spróbować tej techniki:) Dzięki za kursik:) Pozdrawiam słonecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Witaj Ilonko.
    U Ciebie wydaje sie ,że wszysto jest takie proste.
    Boję się ,że mi nie wyjdą takie ładne jak Tobie, ale napewno spróbuję.Jeszcze nie teraz bo nie mam czasu ale napewno, bo bardzo mi się podobają.
    Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  15. Ilonko,te kwiatuszki są cudowne!!!
    Z całą pewnością skorzystam z Twego kursu :)
    Dziękuję ślicznie :)
    Pozdrawiam cieplutko :)*

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo mi się podoba serduszko, urocze. I kwiatuszki jak piszesz liźnięte farbą, dają efekt zasuszonych róż. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Genialny kurs! Skorzystam na pewno.

    Buziaki!:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Super kursik !!!
    Może kiedyś znajdę czas na coś innego.
    Kwiatki wspaniale wymyśliłaś i ładnie wykończyłaś.
    POzdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Ilonko, przygotowałaś bardzo fajne i czytelne kursiki - dziękuję, że się nimi podzieliłaś :) Serduszko z tymi kwiatkami wygląda wspaniale! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. bardzo ciekawy pomysł Ilonko-jak zawsze mnie czyś zaskakujesz-pozdrawiam cię cieplutko-Kasia

    OdpowiedzUsuń
  21. Ogromnie dziękuję za kolejne wspaniałe kursy!
    Kwiatki fantastyczne i urocze a serce bardzo wyjątkowe - będę korzystała z Twojego kursu przy okazji rocznicy ślubu, którą obchodzimy z mężem za kilka dni. :)
    Rewelacyjne rzeczy Tworzysz! I dzięki Tobie my także możemy wyczarowywać cudne dzieła i dążyć ku perfekcji, jaką nam Prezentujesz!
    Pozdrawiam!
    Edyta Dz.

    OdpowiedzUsuń
  22. hm... no niby nie takie trudne...ale chyba wciąż się nie skuszę jakoś papier zemną nie współpracuje

    OdpowiedzUsuń
  23. super kursik :) A pomysł na kwiatuszki spróbuję wykorzystać w kartkach. Dziękuję i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. Dziękuję za ten kursik:-) Za chęć podzielenia się takimi cudownościami. Te serducha z tektury i papieru...już mi chodzą różne pomysły po głowie z ich wykorzystaniem w moim domu:-)

    OdpowiedzUsuń
  25. splendide : merci pour les explications

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo,które tutaj zostawiacie;)