> To co robię i co lubię: Quilling -jak zrobić ozdobę choinkową z papieru

poniedziałek, 26 listopada 2012

Quilling -jak zrobić ozdobę choinkową z papieru

Witam ciepło;)
Dzisiaj chciałabym Wam pokazać ,jak zrobić prosta ozdobę na choinkę w technice quillingu.

Możecie zobaczyć jak wyglądała moja choinka z takimi  ozdobami KLIK 
Tutaj kilka podobnych ozdób KLIK




  świąteczne ozdoby
Zaczynamy od przygotowania pasków.
Ja użyłam kartek z bloku technicznego,bo wtedy mam pewność,że moja ozdoba jest mocna i trwała.
Pocięłam kartkę na paski długości 15 cm i szerokości 5 mm
Zwijam w spiralkę



                                                ściskamy


                                                                               sklejamy


potrzebujemy 8 takich elementów na jeden płatek





 robimy 8 takich płatków



Zmieniamy kolor i na tej samej zasadzie robimy listki 



Czas na świeczkę.
Potrzebujemy pasek o długości 20 cm i szerokości 1cm.
Po wycięciu paska malujemy go na złoty kolor(wtedy miejsce cięcia też będzie w złoty kolorze)
Zwijamy na przykład na rączce od pędzelka




po sklejeniu,tą samą rączką,delikatnie wypychamy w sposób pokazany na zdjęciu






Płomyczek to jak widzicie czerwona łezka owinięta żółtym paseczkiem



do zrobienia zawijaska potrzeba nam kilka pasków o szerokości 5mm 
Sklejamy je na końach



i na patyczku do szaszłyków zwijamy


końcówki sklejamy


 Jak widzicie zaczynamy od sklejenia 3 czerownych płatków
i jednego zielonego listka

do płatka doklejamy zawijasek


Obracamy i doklejamy następne płatki
świeczkę można dodatkowo dokleić do jednego sąsiadującego płatka 


Gwarantuję Wam,że taka ozdoba wytrzyma bardzo długo i bardzo dużo.
Przeżyła już jeden sezon na choince i ma się świetnie;)
Oczywiście można ozdobić ja brokatem,ale to już jest indywidualna sprawa;)
Dzięki,że jesteście;)
Pozdrawiam

6 komentarzy:

  1. super to wyszło ..koniecznie wprzyszłym roku muszę wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  2. Ilonko ale to się przypina czy jak wiesza...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To się wiesza.Ja z tyłu,klejem na gorąco przyklejałam nitkę,ale można też przeciągnąć nitkę przez dziurkę w płatku.Zależy od wyważenie,żeby nam się nie gibało;)
      To mój pierwszy kurs,wiec niedociągnięcia są i o takiej ważnej sprawie zapomniałam;))

      Usuń
  3. piękna :) Podziwiam Twoją cierpliwość w skręcaniu tych maleństw :) Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja chciałabym zobaczyć jak wygląda Twój dom w dni Bożego Narodzenia. Z takimi ozdobami na pewno niesamowicie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Śliczna ,oryginalna ozdoba,zaraz się biorę do roboty.:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo,które tutaj zostawiacie;)