> To co robię i co lubię: Jak zrobić ptaszka z papieru toaletowego,ozdobionego quillingowymi elementami

niedziela, 15 września 2013

Jak zrobić ptaszka z papieru toaletowego,ozdobionego quillingowymi elementami

Drugi raz mi się zdarza pisanie dwóch postów jednego dnia,ale sądzę,że tak jest lepiej.Post nie ciągnie się w nieskończoność i nie nudzi czytelników;)

Trudno nazwać to kursem,bo jest  to raczej post poglądowy i relacja z procesu tworzenia gila Bolka.
Gil Bolek siedzi sobie w tym poście KLIK

Powiem Wam szczerze,że sama się zdziwiłam,że tak ładnie udało mi się ,,wyrzeźbić''kształt ptaszka.Poszło mi to bardzo sprawnie,mimo,że nigdy wcześniej nic takiego nie robiłam,a zachowanie proporcji to zawsze był dla mnie kosmos.

Tak wyglądało ptaszysko po wymodelowaniu



Gil to  papier toaletowy odpowiednio uformowany,pozwijany nićmi i na końcu pokryty papierem moczonym w kleju z mąki.Po prostu papier mache.





Całość oklejałam quilingowymi elementami robionymi na grzebieniu

Oczywiście w trakcie  pracy,cały czas miałam na monitorze zdjęcie gila.

Tylko główka zrobiona jest z maleńkich łezek


Na tym etapie skapnęłam się,że muszę zrobić linie oddzielające poszczególne kolory


Robiąc szare piórka mierzyłam długość elementów 



Potem było przyklejanie kolejnych elementów.Grunt,żeby były w miarę ściśle poukładane.
Tutaj już nic nie mierzyłam.
Jak coś jest za długie,to można zawinąć,zaokrąglić.
To jest papier ,więc fajnie się poddaje





I to właściwie wszystko.
Nie ma przecież sensu pokazywać każdy przyklejany element.

Już dzisiaj nie będzie kolejnego posta,nie martwcie się,chyba,że na 

Pozdrowionka;)








27 komentarzy:

  1. ...a ja lubię Twoje posty i możesz spokojnie jeszcze coś wrzucić:) Fajny ten gil. Nieźle się naprzyklejałaś, ale jak widzę końcowy efekt, to oczywiście było warto:)

    Buziaki!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za kursik, nie mogę napatrzeć się na tego gila, może i ja spróbuję?

    OdpowiedzUsuń
  3. Swietny kursik Ilonko :-) Co prawda quilling to kompletnie nie moja bajka,ale mysle,ze mozna spokojnie wykonczyc go inna metoda,na przyklad zwyklymi piorkami, chyba sprobuje :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wyjęłaś mi to Iza z ust;)Miałam to napisać w poście,ale zapomniałam.Ja nawet myślałam o nieco dziwacznym rozwiązaniu,ponaklejać maleńkie zwykłe gazetowe kwiatuszki;)Byłoby ekstrawagancko;)

      Usuń
  4. Bardzo-bardzo mi sie podoba! Pytanko - czy Ty sama papier tniesz? Jaka szerokość tych pasków do ptaka? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Kasiu;)Moje zasoby gotowych pasków są na wykończeniu,więc tnę sama.Tutaj szare i czarne piórka są z gotowych i mają 3mm szerokości.Cała reszta jest cieńsza,około 2 mm.Do takich prac tnę paski na oko,bo robię to nożykiem i mierzenie,przykładanie zajęłoby mi za dużo czasu;)

      Usuń
  5. Ilonko kursik super!!! Jak zobaczyłam gila Bolka to myślałam, że ptaszyna jest na styropianie a tu jak zwykle u Ciebie NIESPODZIANKA. Gratuluję i pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Poprostu rewelka !!!!!
    Jak zwykle wspaniałe pomysły !!!
    Zawsze myślałem, że to trzeba mieć formę ze steropianu.
    A Ty tu wpadłaś na tak genialny pomysł !!!
    Kto wie, może kiedyś się przyda .
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczna praca, kursik jeszcze fajniejszy, bardzo dziękuję :)
    Bolka to ja sobie zapewne nie zrobię, ale dowiedziałam się przy okazji o możliwości idealnego robienia " łezek " z pomocą czegoś, co przypomina grzebień, jak to się fachowo nazywa i gdzie to kupić ?
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bożenko to właśnie nic innego jak grzebień;)Taki metalowy bo ...dla psa;)))
      Okazał się niezbyt przydatny ,więc go sobie przywłaszczyłam;)
      Kiedyś używałam zwykłego plastikowego;)

      Usuń
  8. Świetny kursik, a efekty już podziwiałam w poprzednim poście:) Jak dla mnie to mistrzostwo świta:) Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ilonko ta ptaszyna jest tak prosto robiona że pewnie dałabym radę , oczywiście pomijając zwijanie papierków na grzebieniu ,bo niby to robi się prosto a w praktyce różnie bywa.
    Mistrzowska profeska i tyle .
    Jeszcze raz gratuluję kreatywności ,pomysłowosći i wykonania ,a za kursik dzięki ogromniaste:))

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudnie tutaj! Na pewno będę tu często zaglądać :)

    Zapraszam również w moje skromne progi i pozdrawiam :)
    http://chatapodlasem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. pomysłowa bestyjka z Ciebie :))

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale fajowy :) A jaki pracochłonny. Pozdrawiam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dla mnie rewelacja. Ptaszek jest fantastyczny. I co za pomysł z tym grzebieniem! Muszę to wypróbować. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  14. Suuuper kursik gil przepiękny . Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. Cha ! teraz mi się pyszczek uśmiechnął, gilek wyszedł rewelka:)))

    OdpowiedzUsuń
  16. Jestem tu pierwszy raz, wiem już, że nie ostatni!!!!! SUPEEEERR!!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię takie prace oglądać, gdyż bardzo sobie cenię ludzi z wyobraźnią a w dodatku kreatywnych i cierpliwych. Gil świadczy to o Tobie. Pozdrawiam i życzę weny w Nowym 2014 Roku. Gratulacje!!!!!!!!

      Usuń
  17. świetny...może uda mi się zrobić podobnego...przyda się jakiś ptaszek na Wielkanoc

    OdpowiedzUsuń
  18. Pięknie, pomysłowo... i w ogóle super... :)

    OdpowiedzUsuń
  19. przepiękny !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, zapiera dech, też bym tak chciała umieć zrobic

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo,które tutaj zostawiacie;)