> To co robię i co lubię: Fantazyjny splot na pokrywę koszyka-tutorial

wtorek, 26 lutego 2013

Fantazyjny splot na pokrywę koszyka-tutorial

Witam Was serdecznie i dziękuję za każde słowo zostawione na moim blogu;)
Przygotowałam dzisiaj kursik na splot ,którym zrobiony był mój gazetnik.



Wbrew pozorom nie jest trudny do zrobienia.Zobaczyłam go na jednej z rosyjskich stron,ale nie robiłam według tamtejszych wskazówek,ponieważ były dla mnie niezrozumiałe.
Bardzo pomocny jest schemat,który należy sobie rozrysować.
Przygotowałam go dla Was.
Najgrubsza linia oznacza,że tam będą dwie rurki
ołówkowa linia to miejsce na jedną rurkę 
długopisowe poprzeczne oznaczają rurkę ,którą będziemy przeplatać


Przyklejamy 


obciążyłam sobie ,żeby się dobrze skleiło


Teraz czas na rurki poziome,które ja podklejam do pierwszej i ostatniej rurki osnowy
Tutaj jak widzicie będą  dwie rurki.Zasada jest taka,że dwie rurki(ciemne) idą POD jedną(jasna),a NAD dwoma (brązowe)


Jasna rurka idzie NAD jedną a POD dwoma


Teraz możemy przejść do rurek poprzecznych
Ja najzwyczajniej w świecie przeplatam .Dobrze,że jeszcze tak nie utyłam,że palce chwytają rureczki;))
Rurka idzie zawsze POD pojedynczymi,a NAD podwójnymi


Przeciągam delikatnie i przeplatam




zatrzymujemy się i dokładamy następne poziome rurki,





Kiedy zrobiłam odpowiednią wielkość podkleiłam zakończenia,żeby się trzymało;)


Obciążyłam i czekałam aż wyschnie


Potem poprzeplatałam resztę
Tutaj zrobiłam to trochę niedbale,bo przesunęłam  rurki przez całą plecionkę  i  troszkę się zwichrowały.


Znów podklejałam końcówki
Wiem, ciągle coś kleję,ale tak mi jest wygodniej;)


Przełożyłam na drugą stronę (to będzie właściwa strona,ale nie musi być)i też podkleiłam;)
Położyłam na to ciężką deskę ,żeby wszystko się ładnie wyprostowało 


Jeśli będziemy chcieli zrobić zamykanie pudełka,to obcinamy czerwone rurki,zostawiając tylko poziome i pionowe
Moje są króciutkie,bo ta plecionka zrobiona została w innym celu i  obetnę wszystkie


Dla ładnego wykończenia doklejamy rurkę maskującą


                                                            Kładziemy pudełko 


i przeplatamy 



Ufff
Ja Was bardzo przepraszam za nadmiar słów;)
Ja wiem ,że czasami tłumaczę jak Żyd krowie na granicy,ale to pozostałości po mojej pracy z dziećmi;)

Mam nadzieję,że ktoś skorzysta ;)
Pozdrawiam cieplutko;)


















24 komentarze:

  1. Ale się przy tym nieźle musiałaś napracować.Właśnie czegoś takiego lub podobnego szukałam .Efekt końcowy jest imponujący.
    A tego powiedzonka o Żydzie to nie znam,ale za to mam ulubione" Jak krowie na rowie"
    Miłego wtorku::)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślicznie to wygląda, ale dla mnie to dalej czarna magia :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Queda precioso, gracias por el paso a paso.
    Bss.

    OdpowiedzUsuń
  4. I kolejny przydatny kursik u Ciebie :) Super ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja jak dziecko, dużo słów i obrazków trzeba bym wszystko zrozumiała... Udało się;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Patrzę i podziwiam sprawne paluszki - efekt rewelacyjny. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ilonko to jest istne dzielo sztuki!
    Piekne,,dziekuje kochana za tak wspanialy kursik!! Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  8. super napewno skorzystam jak już urodzę

    OdpowiedzUsuń
  9. Super wszystko pokazane i opisane,tylko czasu trzeba dokupić i można spróbować wypleść:)Gazetnik rewelacja:)

    OdpowiedzUsuń
  10. "tłumaczę jak Żyd krowie na granicy" - uśmiałam się! Bardzo ciekawy kurs, skorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję i pozdrawiam.Ania

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo efektowny splot i świetnie zrobiony kursik. Dziękuję na pewno się przyda :o)

    OdpowiedzUsuń
  13. Rewelacyjny splot, kursik świetny:)

    OdpowiedzUsuń
  14. O ja!!!! Zbieram szczeke z klawiatury!!!! Gazetnik bardzo w moim stylu ale to wykonanie bardzo wymagajace ale kursik wyrazny jak n ie wiem co, suuuper :))))
    Bizuteria we wczesniejszych postach tez powalila mnie totalnie, do tego jajka i nie wiem co powiedziec, jedno jest pewne uwielbiam Twojego bloga, robisz cuuudne rzeczy :))))
    Pozdrawiam cieplutko, Renia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Reniu tyle ciepłych słow,że aż się rozpłynęłam;))

      Usuń
  15. Suuuuper kursik :) dziekujemy :) zapraszam po wyróznienie origami-pasja.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny kursik, na pewno spróbuję

    OdpowiedzUsuń
  17. ah takie fajne te kursiki a ja tylko patrze i podziwiam

    OdpowiedzUsuń
  18. super dokładna instrukcja :) bardzo ciekawy i ładny splot :) może sie kiedys skuszę na niego ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. i o to chodzi by było dobrze wytłumaczone i obrazkowo i słownie :)))

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam.Dzięki za przejrzysty kursik.Jestem pełna podziwu dla precyzji i dokładności w technice quillingu. Przygodę z papierową wikliną zaczęłam niedawno dlatego przyłączam się do obserwatorów i chętnie skorzystam z Twoich doświadczeń. Pozdrawiam,Elżbieta

    OdpowiedzUsuń
  21. Ilonko, świetnie tłumaczysz:) Jestem zachwycona tym kursikiem, a gazetnik rzeczywiście mnie urzekł:) Jestem pełna podziwu dla Twojej pracy:) Pozdrawiam Cię dzisiaj słonecznie promyczkami słońca, które wreszcie zaglądają przez moje okno:)

    OdpowiedzUsuń
  22. jak zwykle czysto i przejrzyście.... muszę kiedyś spróbować... tylko kiedy..... doba niestety za krótka :)

    OdpowiedzUsuń
  23. moja przygode z papierową wikliną zaczynam. super ten kursik dziękuje i dodzieła

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo,które tutaj zostawiacie;)