> To co robię i co lubię: Quilling jajo-tutorial quilling egg-tutorial

sobota, 16 lutego 2013

Quilling jajo-tutorial quilling egg-tutorial

Chyba pierwszy raz jestem bardzo zadowolona:)))To znaczy z efektów pracy tak,ale nie bardzo odpowiada mi kolor.Wykorzystałam paski,których mam najwięcej,bo ich praktycznie nie używam.


                                                                                   1
1
                                                                                             2
                                                                                          3


Przygotowałam mały kursik,może ktoś skorzysta;)
Tego paska papieru oczywiście nie przyklejamy do jajka
4


Bardzo przydatne jest takie ustrojstwo z otworkami,bo dzięki temu nasze kołeczka będą takiej samej wielkości
5

Pierwszy element przyklejamy tylko do paska,a każdy następny  do paska i sąsiedniego elementu,uważając,żeby nie przykleiły się do styropianu
6


Nie trzeba mocować szpilką każdej łezki,bo trzymają się dobrze
7


Zaczynamy robić następną połówkę jajka
Takiej samej wielkości łezki przyklejamy  jeden do drugiego,nie przyklejając do paska.

Musimy jakoś wyjąc wzornik;)
8

9



Trzeci rząd pominęłam i nie zrobiłam zdjęcia,ale dokleiłam łezki mniejsze od poprzednich.Widać je poniżej
Potem doklejamy półksiężyce
                                                    10

Żeby zrobić takie półksiężyce należy  zrobić kółeczko tej same wielkości co w pierwszych rzędach
11

12


Chwycić jak pokazałam i wygiąć w łuk
13 

14



Zacznijcie doklejać na środku,a kiedy dojdziecie tutaj doróbcie mniejszy półksiężyc
15



 Jedna z części gotowa
                                        16



Wracamy do pierwszej połówki
Robimy elementy tej samej wielkości co w rzędzie pierwszym i doklejamy zaczynając od środka
17

18


19

20


Teraz ostatni rząd 
 Zaczynamy od środka
                                         21

Pod koniec wypełniania trzeba troszkę pokombinować i dostosować wielkość elementów 
22

                               

Przed wyjęciem jaja,sklejamy ze sobą około 4 zazębiających się elementów,nie będzie problemu z dopasowaniem dwóch połówek 
                                        23

                                
                                                                                        24






i gotowe
Podstawkę pod jajko robi się z odpowiednio wypchniętego kółeczka.
W jaki sposób zrobić to najlepiej, napisałam przy okazji maleńkiej filiżaneczki KLIK
albo czarownicy KLIK


Jak zawsze mam nadzieję,że pomogłam i mój przekaz był w miarę jasny;))
Nie wiem czy wykonanie jest profesjonalne,bo nie korzystałam z żadnego kursu.
Najlepsza dla mnie metoda,próby i błędy;)



34 komentarze:

  1. Nie wiem co powiedzieć takie to cudowne i do tego ten kursik.Dzięki Ci kochana,na przyszłość jak znalazł,a na razie męczę się z tymi przyklejanymi do styropianu i trenuję:)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne :) ja niestety nie mam cierpliwości do tego :)

    OdpowiedzUsuń
  3. no Ilonko nie powiem ..jajeczko eleganckie
    kolory dobrze dobrane i myślę , że niejednemu wpadnie w oko to cudo blue

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurcze te jajka wychodzą Ci po prostu super ekstra ;) Piękne są!
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ to misterna robota! Już widzę swoją pisankę...jak te zwitki rozpadają się ;-). A monogram na "frontowym" zdjęciu jest przepiękny!
    Podziwiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Super tutorial, na pewno skorzystam i na Wielkanoc zrobię sobie podobne:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny kursik, jeszcze troszkę cierpliwości poproszę;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. No cudowne ! Z dnia na dzień coraz piękniejsze! Fajny pomysł na otrzymywanie kółeczek tej samej wielkości :D Ja bym na to nie wpadła xD
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne jajko, z ekierką fajny patent. Pierwsze podejście do takich ślimaczków zaliczyłam wczoraj :) na takie jajko jeszcze długo się nie porwę, jeśli w ogóle :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ piękne są te Twoje papierowe prace, dzięki za kursik, mam nadzieję skorzystać ... kiedyś, w najbliższej przyszłości.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jejciu,az zatkalo mnie... Jaka to misterna praca,jaka dokladna,jakiej cierpliwosci trzeba miec,wyobrazni ,umiejetnosci.. Podziwiam Cie Ilonko,naprawde,najszczerzej na swiecie chyle czola... :))

    OdpowiedzUsuń
  12. i oczu znów nie mogę oderwać od cudeńka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Śliczna ta pisanka:) Za każdym razem gdy zaglądać na Twojego bloga, nie mogę wyjść z podziwu - takie cudeńka tu spotykam:) A kursik bardzo przejrzysty i na pewno z niego skorzystam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przesliczna taka pisaneczka:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny kursik,
    pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ladna pisanka . Mialabym tylko pytanie gdzie kupic taki przyrzad z tymi kolkami-miarkami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kupiłam tutaj http://allegro.pl/cafecraft-quilling-zestaw-mini-igla-paski-szablon-i3033990839.html

      Usuń
  17. Witam! Cudna ta pisanka! Powiem szczerze zainspirował mnie twój blog i też zaczęłam dłubać... a raczej skręcać :)
    Mam pytanie czy zabezpieczasz może czymś swoje trójwymiarowe ozdoby bo mi niestety cały czas wypadają środki płatków itp :C Może jakiś lakier bądź coś w tym rodzaju albo coś źle robię? Liczę na radę :) i twórz dalej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Agatko za miłe słowa;)
      Powiem Ci szczerze,że zazwyczaj nie zabezpieczam i zdarza się,że jak są zbyt luźno zwinięte to wypadną.To co Ci wypada możesz od tyłu pomalować lekko bezbarwnym lakierem ,ja używam lakieru do paznokci;)
      Pozdrawiam i powodzenia w zwijaniu życzę;)

      Usuń
    2. Świetny pomysł! Dziękuję za radę :)
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  18. Trudno dobrać właściwe słowa podziwu.Miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
  19. uf jak goraco tyle pracy piekne i podziwiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Mam prośbę bo nie bardzo rozumiem jak wyjąc wzornik jajka ze środka. Czyli te dwie połówki jajka robione sa na jednym jajku ale jakby osobno?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak.
      Na 8 zdjęciu widać,że łezki z drugiej połówki kleimy tylko do siebie,ale nie doklejamy do elementów z pierwszej części,nie przyklejamy ich także do tego paska na środku.Trzymają się one na szpilkach.
      Przed wyjęciem połówek sklejamy około 4 zazębiających się elementów(widać to na zdjęciu 24)żeby nam się nie rozwaliło i żeby mieć pewność,że poszczególne elementy do siebie pasują.
      Kiedy wyciągniemy wzornik,sklejamy te dwie połówki do końca.
      Mam nadzieję,że pomogłam;))

      Usuń
  21. Mniej więcej rozumiem ale chyba porwałam się z motyka na słońce :) Mam tylko plastikowe jajo, nie da rady wbić szpilek. Dziękuję za odpowiedź. Cuda pani robi aż się oczy cieszą.

    Julia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze jedno pytanie: jak zrobic taką podstawkę pod jajko? Zwijałam paski w krążek i próbowałam wypchnąć coś na kształt filiżaneczki ale wszystko mi wyleciało ze środka. Może zły wymiar pasków albo podkleic jakoś?
      Julia.

      Usuń
    2. Znowu ja :) Zrobiłam coś w kształcie filiżanki ale ta wypchnieta część zsuwa mi sie z powrotem w kółeczko. Co zrobić aby zachowała pożądany kształt? Przepraszam, że tyle pytam ale ciężko mi idzie. Pani robi takie cudeńka, jestem pełna podziwu.

      Usuń
    3. Proszę nie przepraszać,bo ja zawsze bardzo chętnie odpowiadam na pytania;))
      Wypychanie kółeczek nie jest proste,bo trzeba to robić bardzo delikatnie.
      Dla większego bezpieczeństwa lepiej jest to zrobić z szerszych paseczków,ale też nie bardzo szerokich,bo wygląda to niezbyt ładnie.
      Po zwinięciu kółka dobrze jest posmarować jedną jego część klejem i dopiero wypychać.
      Jeśli chcemy wypchnąć na okrągło,możemy użyć odpowiedniej wielkości koralika.Mamy wtedy pewność,że w pewnym momencie nam się zwoje zatrzymają i nie rozwalą.
      Zawsze środek ,,zalewamy'' klejem.
      Polecam ten post http://papierowecudawianki.blogspot.ie/2013/04/quilling-3d-tutorial.html
      Tutaj pokazałam na cienkich paseczkach jak wypchnąć kółko.
      Tutaj przy okazji czarownicy,też opisałam jak profilować.
      http://papierowecudawianki.blogspot.ie/2013/08/dekoracje-na-halloween-czarownica.html
      Najważniejsza rzecz,to posmarowanie klejem tej strony kółka,która będzie w środku.
      Proszę się nie krępować i pytać;))
      Pozdrawiam Ilona

      Usuń
    4. Dziękuję, będę próbować. Kurcze, u pani wygląda to wszystko tak łatwo. A pytać będę, na pewno :) Pozdrawiam serdecznie.
      Julia.

      Usuń
  22. dzień dobry, mam małe pytanko - jakiej wielkości jest to jajko styropianowe ?

    OdpowiedzUsuń
  23. no kursik Ilonko rewelacyjny kiedyś jak próbowałam coś stworzyć to wyszło mi nie wiadomo co=D JAK SOBIE TO PRZYPOMNĘ to śmieje jak głupia do siebie:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Świetny kurs. Moje jajo nie wyszło tak ładnie.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde słowo,które tutaj zostawiacie;)